Wednesday, January 7, 2015

Courage Ignites

      The atmosphere sizzles with electricity and anticipation.  Even with the lights dimmed, I catch his eye watching, teasing, and daring me. 


 
     The band starts, the drums mesmerize.  A tequila shot, one, two, three, go! Amber liquid scorches.   My inhibitions flee.  I dance!


40 comments:

  1. Quite a peppy number this was! I'm sure tequila and this number together, must have rocked the dance floor ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vinodini, tequila can rock just about everything including your world if you drink it straight up. My drink of choice are tequila sunrises although I love Mai Tai's and Sex on the Beach too. LOL Thank you for stopping by and for your sweet comments! I am so pleased you enjoyed my attempt at 42 words!

      Delete
  2. Mmm. Fun little snippet. I read a book recently that this scene seems to fit...but I can't remember which book it was. Ah, pregnancy brain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crystal, I am so pleased you enjoyed it. Thank you for stopping by and for your kind comments!

      Delete
  3. Ah yes....the flawless dance moves one gets from alcohol. lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. JoJo, and the guts one gets from it! Awesome! Thanks for stopping by and for your kind comments! ♥

      Delete
  4. Yes, isn't that why they call it "liquid courage." I don't drink much but if I did more than a drink, it probably would do that to me! ;) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. elly, I bet that is why and it works! I don't drink at all anymore but I can assure you at this point it wouldn't take much. Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  5. Well done, Kathy! I could just picture it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laurel, I am so pleased you liked it! Thanks so much for stopping by and for your sweet comments.

      Delete
  6. Reminds me of that song about Jose Cuervo and what a good friend he is. This made me smile, as I remember a few similar moments!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TMW, I know the song! HA HA HA. I have had many a moment like that...ah the memories. Thank you for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  7. That's a beautiful and kick-ass one:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vishalbheeroo, I am so happy you liked it. Thanks so much for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  8. A few shots will sure limber many right up

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pat, it certainly does me! HA HA HA! Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  9. Fun story! I'd need a few shots of tequila to dance (it ain't pretty :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. jannatwrites, I am so glad you liked it! Believe me, its not pretty when I have had tequila either...especially when I start barfing. LOL Thank you for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  10. The best kind of dance, without inhibition, without holding back! Lovely!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shailaja, I agree..that's the best! Thank you for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  11. Ohh I just did that on new year's eve..shots after shots and then danced like a free bird :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nabanita, that made me laugh because I remember those New Year's Eve shots and parties...wow do I ever! I remember being hung over the next day too. LOL Happy New Year! Thanks so much for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  12. I AM the dancing queen when Jose' leads the way! :D Loved it! Great post!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimi, oh what a pair we would make!! Love that you loved it. Thanks for stopping by and for your lovely comments! ♥

      Delete
  13. Yup, that's the only way you'd ever see me on the dance floor! lol

    ReplyDelete
    Replies
    1. kymm, me too! LOL Oh a great song plus shots usually will do it. LOL Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  14. Dance like no one's watching you... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sheethal, yes!! Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  15. Haha, nothing like a quick shot or two to get one grooving!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Renada, usually works for me! LOL Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  16. She's either burning the midnight oil or burning up the dance floor. Or both...haha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. innatejames, I definitely think BOTH!! LOL Thanks for stopping by to read and for your kind comments! ♥

      Delete
  17. What great fun burning up the night on the dance floor. I remember those days well, or was that just yesterday! LOL!!! I loved this Groove Thang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glynis, Me too...those were the days! They were so much fun and I have such great memories. Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  18. Replies
    1. payal, I am so happy you liked it! Thanks for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  19. They say alcohol is a misunderstood vitamin. And in such situations, it is so very much needed! LOL :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shilpa, I agree completely! LOL!!! Thank you so much for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete
  20. I love Pitbull. and I love your fiction.
    and I really don't need alcohol to get my dancing groove on! :D but, I guess a tequila shot or two never harmed anyone! LOL!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pixie, I love Pitbull too and am so happy you are such a great friend and a great fan of my fiction. A shot of tequila can make you puke tho...just saying. LOL Thanks so much for stopping by and for your sweet comments! ♥

      Delete